VINTAGE – naujai atgimusi “seniena”
Sugrįžimas prie „retro“ stiliaus motyvų pastaruoju metu tampa ypač madinga, jau nekalbant apie tai, jog kiekvienas dizaineris savo kolekcijoje nors akies krašteliu užkabina 7-8-ojo dešimtmečio dvasią. Pasaulio mada atsigręžia į praeitį. Jaunimas knisasi po „močiučių spintas“, vildamasis rasti ten kažką pritrenkiančio, ir jie neklysta. Kino, muzikos ir podiumo žvaigždės viešų priėmimų metu puošiasi Yves Saint Laurent ir Pierre Cardin suknelėmis, bet ne tomis iš naujausių dizainerių kolenkcijų, o tomis, kurios buvo sukurtos XX amžiaus vidury.
Visa ši mados banga yra vadinama „vintage“, kas verčiant iš anglų kalbos reiškia „praėjusių metų derlius“.
Susidomėjimas „vintage“ gimė 9-jame dešimtmetyje, kai Prancūzijos, Amerikos ir Anglijos aukštuomenė pokyliuose pasirodydavo pasipuošusi „retro“ stiliaus apdarais. Laikui bėgant praeities autentika dvelkiantys drabužiai ir aksesuarai puikavosi visuose garsiausiuose mados žurnaluose. Šiuo metu „vintage“ tapo kasdienis reiškinys, tačiau žmonių jau netenkina gražus daikčiukas iš antikvariato, jie trokšta prabangos, pažymėtos įžymaus kūrėjo logotipu. Tai lyg tikrasis „houte couture“, tik iš praeities.
Visi pasaulio dizaineriai pradėjo ieškoti įkvėpimo praeityje – detalių tekdavo ieškoti visur: antikvariatuose, muziejuose – o tik vėliau kai kuriuos „vintage“ elementus pritaikyti savo kolekcijose.
Ilgainiui gimė mintis sujungti „vintage“ prabangą ir modernizmo elementus. Puikus pavyzdys – „retro“ stiliaus papuošalai, puikiai derantys bene prie visų rūbų.
Į Lietuvą ši tendencija keliauja gana lėtai. Jei Vakarų Europoje „vintage“ parduotuvės yra populiariausios tarp išskirtinį stilių vertinančių žmonių, tai Lietuvoje yra tik porą vietų, kur įmanoma surasti „vintage“ drabužių ir aksesuarų. „Vintage“ aksesurarai. Kai seniai mados kritikai įvardijos „vintage“ aksesurarus kaip prabangos, puošnumo, išskirtinumo simbolį. Kiekvienas nors kažkiek sekantis mados kaprizus, suvokia, jog madingiausi aksesuarai dabar – masyvios sidabro apyrankės, žiedai su akmenimis, blizgantys vėriniai, perlai. Viskas, kas gimė XIX ir XX amžių sankirtoje yra aktualu ir dabar. „Vintage“ autentiškumas nugali net mados namų Cartier gaminamų prabangių papuošalus. XVIII amžiaus sidabrinė apyrankė tampa vertingesnis papuošalas nei prabangiausiai brialiantų vėrinys.
http://tv.delfi.lt/video/TwG7hW9G/